lnformacja o prawie wyboru Rady pracowników i jej uprawnieniach dla pracowników zatrudnionych w lnstytucie Inżynierii Chemicznej PAN w Gliwicach
Zgodnie zart.26 ust.2 pkt 2 ustawy z 7 kwietnia 2006 roku o informowaniu pracowników iprzeprowadzaniu z nimi konsultacji(Dz U nr 79 poz.550 z póżn. zm.) informuję, co następuje:
Art.1
Na pisemny wniosek co najmniej 10% zatrudnionych pracodawca organizuje wybory do rady pracowników. o terminie ich przeprowadzenia oraz wyznaczenia kandydatów pracodawca poinformuje w oddzie|nym piśmie.
Art.2
Członków rady wybierają pracownicy spośrod kandydatow zgłoszonych na piśmie przez grupę co najmniej 10 pracowników.
Art.3
Rada pracownikow ustaIa z pracodawcą:
1) zasady i tryb przekazywania informacji i przeprowadzania konsultacji,
2) tryb rozstrzygania kwestii spornych,
3) zasady ponoszenia kosztow związanych z wyborem i działa|nością rady, w tym kosztów związanych z wykonywaniem niezbędnych ekspertyz
4) |iczbę członków rady inną niz określona w ustawie, nie mniejjednak niz 3 członków,
5) zasady pokrywania kosztow związanych z pomocą osób posiadających specja|istyczną wiedzę, z której kozysta rada pracowników,
6) zasady zwaIniania od pracy członkow rady pracownikow w za|eżnoŚci od |iczby zatrudnionych u pracodawcy pracowników.
Art.4
1. Pracodawca przekazuje radzie informacje dotyczące:
a) działaInościi sytuacji ekonomicznej Instytutu oraz przewidywanych w tym zakresie zmian,
b) stanu, struktury i przewidywanych zmian w zatrudnieniu oraz działan mających na celu utrzymanie poziomu zatrudnienia,
c) działań, ktore mogą powodowac istotne zmiany w organizacji pracy |ub podstawach zatrudnienia.
2. Pracodawca przekazuje radzie informacje w razie przewidywanych |ub zamierzonych działań na pisemny wniosek rady pracowników.
Pracodawca przekazuje informacje w terminie, formie i zakresie umoz|iwiającym radzie pracowników przekazanie danych i zapoznanie się z ich treścią. W sprawach, o których mowa w ust. a) rada pracownikow może przedstawic opinię.
Art.5
1. Pracodawca prowadzi konsu|tacje z radą pracownikÓw w sprawach, o ktorych mowa w art. 4 ust. 1 pkt b) i c).
2. Konsultacje powinny być prowadzone:
a) w terminie, formie i zakresie umoz|iwiającym pracodawcy podjęcie działań w sprawach objętych konsu|tacjami,
b) w zależności od przedmiotu dyskusji, na odpowiednim poziomie kierowniczym na podstawie informacji przekazane j przez pracodawcę oraz opinii przedstawionej przez radę pracowników Iub zdania odrębnego cztonka rady pracowników,
c) w sposob umożliwiający radzie pracownikow odbycie spotkania z pracodawcą w celu uzyskania jego stanowiska wraz z uzasadnieniem odnoszącym się do jej opinii,
d) w celu umożliwienia osiągnięcia porozumienia pomiędzy radą pracowników a pracodawcą.
Art. 6
Niniejszą informację zamieszczono na tabIicy ogłoszeń i stronie internetowej lnstytutu oraz przekazano każdemu pracownikowi za potwierdzeniem odbioru.
Dyrektor Instytutu Inżynierii Chemicznej PAN